הדרך המסורתית של שיווק מותגים, מוצרים ושירותים עושה שימוש בשיטות עקיפות או ישירות לפנות אל לקוחות ממוקדים. שיטות אלה הן ברורות וחדות מאוד – אתה רק צריך להשקיע כסף, לבצע סט פעולות ולקבל תוצאות. אולם הנוף העסקי והשיווקי השתנה באופן דרסטי בשנים האחרונות. שיטות מסורתיות שהיו אפקטיביות לפני כן עשויות שלא להיות יעילות באותה השוק הנוכחי שמופעל על ידי המורכבות – ועושר ההזדמנויות העצום – מהאינטרנט.

זו הסיבה שחשוב מאוד שהמותג והעסק שלך יבססו וישמרו על נוכחות מקוונת חזקה מאוד כדי להיות תחרותיים מספיק כדי לפנות לקהלים ממוקדים. כללי שיווק מסורתיים אינם בהכרח חלים בתרחישים הנוכחיים. עם זאת, ישנם שווקים חדשים ודלתות חדשות של הזדמנויות העומדות לרשותם – הנגישות רק דרך ערוצי שיווק דיגיטלי. אך עם מספר כלים שיווקיים זמינים, אשר מבין הכלים הללו הם הטובים ביותר וראויים מספיק להתמקד בהם בזמן שהם מקרבים אתכם צעדים ליעדים העסקיים שלכם?

התשובה תלויה במידה רבה בסוג העסק שיש לך ובסוג הלקוחות אליהם אתה פונה. לא כל הכלים השיווקיים הדיגיטליים הללו ישימים או יעבדו עם העסק שלך. עליכם לבצע מערך פעולות שתוכנן בקפידה, שיאפשר לכם ללמוד, לבדוק ולמדוד את התוצאות והביצועים של כלי השיווק הדיגיטלי או הכלים העומדים לרשותכם. בעניין זה שיווק דיגיטלי בפיליפינים משתף בהנחיות אלה שיכולות לעזור לך במסע שלך לזהות את הכלים הטובים ביותר שיש לשווק את המותג והעסק שלך.

ערוצי שיווק דיגיטלי פופולריים

לפני שתוכלו להתחיל בפועל בתהליך הבחירה לזהות את מיטב כלי השיווק הדיגיטלי, עליכם ללמוד תחילה ולהכיר את הערוצים השונים העומדים לרשותנו – ותוכלו להתחיל ברשימה הבאה:

  1. שיווק בדוא”ל

כאשר עסקים מבצעים ייצור לידים ואסטרטגיות שיווק אחרות, הם אוספים מידע ליצירת קשר כמו מספרי טלפון וכתובות דוא”ל מלקוחות פוטנציאליים, כולל הרשאות לשלוח להם עדכונים ומידע אחר באמצעות דואר אלקטרוני. שיווק בדוא”ל הוא אחד מערוצי השיווק הדיגיטלי היעילים ביותר שיכולים לתת לעסקים וההחזר על ההשקעה של עד 4,300%.

עסקים רבים עם משווקים דיגיטליים פנימיים משתמשים בשיווק בדוא”ל, כאשר עד 66% מדורגים את הכלי הזה כמצוין למסירת החזר ROI. זו הסיבה ש עד 56% מהעסקים הדגישו כי הם מתכננים להגדיל את פעילויות השיווק הקשורות לדוא”ל עד 2014. דוגמאות להודעות הדוא”ל שנשלחות כוללות דוא”ל לבניית המותג, המרה ועלונים.

  1. פרסום תשלום לפי לחיצה (PPC)

ערוצי פרסום בתשלום כמו פרסום תשלום לפי לחיצה מספקים תנועה ממוקדת מאוד של לקוחות פוטנציאליים בפרק זמן קצר מאוד. אולם שיטה זו מונעת על ידי הרבה מהבית שאתה מוכן להשקיע במתן הצעות מחיר והצבת מיקומי מודעות, כמו גם הסכום שאתה מוכן לשלם עבור רכישת לקוח אחד.

עם זאת, תקציב הפרסום שלך עדיין בשליטתך, ומאפשר לך לקבוע כמה אתה צריך להוציא ליום, שבוע או חודש בהפעלת מודעות PPC שלך. היעילות של מודעות PPC מסתמכת על מידת בחירת מילות המפתח שלך למיקוד ללקוחות פוטנציאליים, כמו גם מיטוב המידע החזותי וההקשרי במודעות שלך.

  1. אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO)

כמעט כל האנשים המשתמשים באינטרנט מכירים ועושים שימוש במנועי חיפוש כדי לחפש כל מה שהם רוצים לדעת או מחפשים. למעשה, עד 93% מהחוויות המקוונות שקורות לאנשים אלה מתחילות בדרך כלל באמצעות מנוע חיפוש. אנשים משתמשים במנועי חיפוש כדי לחפש מידע על מותג, מוצר או שירותים, ועד 59% ממשתמשי מנועי החיפוש בכל חודש מוצאים עסק מקומי שיספק צורך מסוים. קידום אתרים כרוך במספר פעילויות כמו מחקר מילות מפתח, תוך שימוש באופטימיזציה של העמוד וגם מחוץ לדף, יצירת נכסים הניתנים לקישור, בניית קישורים אורגניים ופעילויות קשורות אחרות.

  1. פרסום לתצוגה

אנשים רבים מבקרים בבלוגים, פורומים ואתרי אינטרנט אחרים שמעניינים אותם או מועילים להם. משווקים דיגיטליים יכולים לפנות אל לקוחות פוטנציאליים אלה על ידי הצבת מודעות תצוגה רלוונטיות באתרי צד ג ‘אלה. אלה כוללים באנרים, תיבות, מודעות אינטראקטיביות, מודעות וידאו, מודעות ביניים, שכבות-על ומודעות דומות אחרות המקושרות לדף נחיתה או לאתר.

פרסום לתצוגה יוצר מודעות רבה יותר למותג וכן מייצר תנועה ממוקדת מאוד שעשויה להמיר לידים או מכירות. התשלומים עבור מודעות לתצוגה אלה מבוססים בדרך כלל על עלות הופעה (CPM) שהיא בדרך כלל חסכונית יותר בהשוואה לתכנית עלות לקליק (אופטימיזציה לקליק) האופיינית לפרסום PPC.

  1. שיווק במדיה חברתית (SMM)

מדיה חברתית היא ללא ספק אחד הדברים הפנומנלים ביותר שקורים בזירה הדיגיטלית שעליהם יכולים בעלי עסקים ומשווקים דיגיטליים למנף כדי ליצור מודעות למוצרים ושירותיהם. באמצעות שיווק במדיה חברתית (SMM), משווקים דיגיטליים יכולים לפנות ללקוחות פוטנציאליים מאוד ממוקדים באמצעות מעורבות ישירה ואדם לאדם.

מספר משתמשי המדיה החברתית ממשיך לצמוח בכל יום וצפוי לעלות בעד 26% יותר בשנת 2015. עסקים ומשווקים דיגיטליים ממשיכים לרכב על העגלה ולמעלה מ- 50% מתכננים להגדיל את תקציבי ה- SMM השנה. עם זאת, על משווקים דיגיטליים לבחור את הרשת החברתית המתאימה ביותר לקידום סוג העסק שלהם לסוג מסוים של קהל ממוקד. מדריך פשוט מופיע בהמשך:

  • פייסבוק – אתה יכול לפנות כמעט לכל סוג של צרכן כללי, אתה רק צריך ללמוד לאילו קבוצות ודפים הלקוחות שלך ממוקדים להישאר לעתים קרובות בפייסבוק.
  • טוויטר – אם אתה מנסה לפתח עסק חדש ותרצה לפנות למאמצים המוקדמים, ייתכן שטוויטר יהיה בשבילך, במיוחד ביצירת מודעות מהירה למותג.
  • לינקדאין – פנייה לאנשי מקצוע, בעלי עסקים ולקוחות ממוקדים עסקיים אחרים לעסקים (B2B) ואז לינקדאין תהיה הרשת החברתית המושלמת עבורך.
  • Pinterest – הרשת החברתית הזו נהדרת אם אתה מתמקד בויז’ואלים לקידום המותגים והמוצרים שלך. רוב המשתמשים הם גם נשים ולכן אם אלה השוק שלך, אז SMM בפינטרסט יהיה טוב לעסק שלך.
  1. שיווק תוכן

התוכן מהווה את ליבו של כל קמפיין שיווקי דיגיטלי והוא האלמנט העיקרי היחיד שיישאר קבוע למרות השינויים הרבים המתרחשים בשוק. עם תוכן טוב, איכותי ורלוונטי מאוד, אתר האינטרנט שלך ושאר הנדל”ן השיווקי באינטרנט יפיק תנועה נכנסת ניכרת בקרב קהלים ממוקדים מאוד – כל אלה יכולים להיות לקוחות פוטנציאליים. עד 73% מהמשווקים הדיגיטליים בזירת ה- B2B מגדילים את פעילות שיווק התוכן בשנת 2014. התוכן כולל טקסט, גרפיקה, סרטונים וחומרים קשורים אחרים שאנשים מחפשים ומתעניינים בהם מאוד.

  1. שיווק שותפים

אם אתה צריך להגיע לקהל רחב יותר ועולמי יותר, אינך צריך לשכור מישהו ממקומות אחרים. כל מה שאתה צריך לעבוד איתם הם משווקי סניפים שיכולים לבצע את העבודה בשבילך באחוזים מסוימים בעמלות כאשר הם מוכרים את המוצרים שלך – דוגמה מושלמת למודל העסקי המקוון של תשלום לפי ביצועים. מכירות המסחר האלקטרוני העולמי עברו את ה -1.2 טריליון דולר בשנה שעברה, על פי eMarketer, כאשר שיווק סניפים עשה את חלקו בכדי להגדיל את השוק הזה. פורסטר לעומת זאת צופה כי שיווק שותפים יגיע לרמות של עד 4.5 מיליארד דולר עד שנת 2016.

  1. יחסי ציבור מקוונים

יחסי ציבור מקוונים יכולים להיחשב כחלק משיווק תוכן באופן כללי, כאשר העיקרון העיקרי הוא יצירת תוכן פרסומי שישמש לייצור מיתוג ויצירת תנועה באמצעות חשיפה ברשתות יחסי ציבור מקוונות. לחלק מהערוצים הללו ניתן להצטרף בחינם, בעוד שחלקם דורשים דמי הצטרפות / מנוי לפני שתוכל לפרסם הודעות לעיתונות.

שיקולים ראשוניים בתהליך הבחירה

ערוצי השיווק הדיגיטלי המפורטים לעיל זמינים לבעלי עסקים לשימוש עצמאי או כחלק מקמפיין שיווק דיגיטלי כולל. המפתח כאן הוא לתכנן היטב את מסעות הפרסום שלך על ידי התחשבות בזהירות בהיבטים חיוניים כפי שנדון בהמשך:

  1. הגדירו את יעדי החברה העיקריים שלכם לשימוש בערוצי שיווק דיגיטלי.

חלק מהיעדים האלה שעסק עשוי להוביל להם כולל:

  • מודעות למותג – זה כולל זיכרון רב יותר של שם חברה או מוצר כמו גם היכרות עם העסק, המותג, המוצרים והשירותים שלך. אם זו המטרה שלך, עליך להשתמש בערוצי שיווק דיגיטליים המספקים מודעות והתפתחות חזקה של המותג כמו הבאים:
  1. ערוצי מדיה חברתית ספציפיים בטוויטר, בפייסבוק וב- Google+.
  2. מעורבות בקהל ממוקד דרך ערוצים חברתיים.
  3. ערוצים המקדמים אלמנטים חזותיים כמו אינסטגרם ו- Pinterest.
  4. ערוצים המקדמים חומרי וידיאו כמו YouTube ו- Vimeo.
  5. קמפיינים לקידום מכירות עם קופונים.
  6. פרויקטים של שיווק מיזמים משותפים עם עסקים מקוונים אחרים.
  7. השתתפות באירועים מקוונים ולא מקוונים.
  • ייצור מכירות – מרבית העסקים משווקים את המותגים, המוצרים והשירותים שלהם כדי לייצר מכירות בערוצים מקוונים. יותר ויותר אנשים נוחים עם הרעיון של מסחר אלקטרוני וכעת הם פתוחים יותר לרעיון לרכוש מוצרים באמצעים מקוונים. אם יש לך חנות מקוונת ואתר מסחר אלקטרוני, או שיש לך מוצרים ושירותים למכירה ברשת, ניתן להשתמש בערוצים הבאים לשיווק דיגיטלי:
  1. משווקי אמזון
  2. חזית הפייסבוק
  3. עדכוני קניות של גוגל
  4. רשת החיפוש של גוגל
  5. רשת המדיה של גוגל
  6. רשתות שיווק שותפים
  7. אחרים
  • יצירת לידים – עסקים רבים עושים שימוש בשיווק דיגיטלי בעיקר כדי לייצר לידים ולהתחבר ללקוחות פוטנציאליים. יצירת לידים עבורם היא רק הצעד הראשון והם יבואו על ידי תקשורת ישירה ויצירת קשר עם הלידים הללו. ערוצי שיווק דיגיטליים טובים לדור לידים כוללים:
  1. אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO)
  2. פרסום תשלום לפי לחיצה
  3. פרסום לתצוגה
  4. רשת החיפוש של גוגל
  5. בלוגים וערוצי שיווק תוכן אחרים
  6. שיווק דרך האימייל
  7. אחרים
  • חנך לקוחות פוטנציאליים – עסקים מסוימים כוללים מוצרים ושירותים חדשים יחסית שמבטיחים מאוד את הפוטנציאל שלהם אך עדיין אין להם פלח שוק מבוסס שמוכר או אפילו יודע שהמוצר כבר קיים. משווקים דיגיטליים בתחום זה צריכים לחנך תחילה את הלקוחות הממוקדים שלהם, במיוחד כדי לגרום להם להבין את חשיבות המוצרים / השירותים ואת הבעיות שהם יכולים לפתור. בלוגים, הודעות לעיתונות ושיווק תוכן יהיו אידיאליים למטרה זו. 
  • צור תנועה – לאתרים רבים אין באמת מה למכור ועשויים למעשה למסור מידע וחומרים אחרים בחינם. עם זאת, רבים מאתרים אלה הם מפרסמים של פרסום מקוון קונטקסטואלי ותצוגה כדרך לייצור רווחים מהאתרים שלהם. על מנת לייצר הכנסות ממודעות אלה, אתרים יזדקקו לכמות ניכרת של תנועה גולמית שתלחץ על מודעות אלה. ערוצי שיווק דיגיטלי המתאימים לכך כוללים קידום אתרים ושיווק תוכן.
  1. הגדירו את הקצאת התקציב שלכם.

הגדרת אילו ערוצי שיווק דיגיטליים להשתמש בהם תעזור גם בזיהוי התקציב שתפקידו למעקב אחר קמפיינים אלה. הקצאות התקציב עשויות לכלול את הדברים הבאים:

עמלות למנהל שיווק דיגיטלי וצוות העובדים

  • תקציבי פרסום ששולמו
  • תשלום עבור שירותי יצירת תוכן
  • עמלות לגרפיקאים, צלמים ווידאו גרפיים
  • אחרים
  1. זהה את הכישרון הזמין שלך.

קיום קמפיינים שיווקיים דיגיטליים ידרוש שימוש בכוח אדם עם רמת מיומנות וידע מסוימים על היבטים שונים של הערוצים שלך. עליכם לזהות את אלה כדי לקבוע אם המשאבים הפנימיים שלכם יספיקו לתפקיד או שיהיה צורך במיקור חוץ. כישורים אלה צריכים לכלול:

  • כישורי פיתוח – לצורכי עיצוב ופיתוח אתר האינטרנט שלך.
  • כישורי יצירה – כולל מיומנויות כתיבה וגם כיצירה חזותית.
  • כישורי חיפוש – כישרון הדרוש לשיווק בחיפוש.
  • מיומנויות חברתיות – כישרון הדרוש להעסקת לקוחות פוטנציאליים באמצעות מדיה חברתית.

כשאתה מקים קמפיין לשיווק דיגיטלי לעסק שלך, אינך יכול לסמוך רק על משאב יחיד שייצר את כל התוצאות שרצית. אמנם לכל אחד מערוצי השיווק הדיגיטליים הללו יש את חוזקותיו, אך יש להם גם את חולשתם כמו להיות לא הולם לקהלים מסוימים ולגומחה עסקית. הדרך הטובה ביותר תהיה להסתמך על שילוב של כלים ותעלות אלו העומדים לרשותך ושימוש במה שיש להם להציע שיעזרו לך להגיע ליעדי הקצה שלך.

 

מסה מדיה – משרד פרסום דיגיטלי באינטרנט מתמחה בקידום אתרים בכל אפיקי הפרסום האפשריים בגוגל.